Rysy zo Štrbského plesa

Ak ste sa rozhodli pre túto veľmi atraktívnu túru, treba počítať s približným časom trvania cca 8 hodín a náročnou trasou. Vychádzame od hotela Patria po červenej značke Tatranskou Magistrálou až na Triglan. Držíme sa červenej značky  (tento úsek býva v zimnom období uzavretý až po Popradské pleso a dá sa absolvovať iná alternatíva prechodu tzv. zimnou cestou) po úbočí Patrie, cez Hincov potok postupne ku Chate pri Popradskom plese. Kráčame cez Mengusovskú dolinu k rázcestiu nad Žabím potokom, kde odbočíme vpravo.

Stúpame okolo úchvatnej Hincovej skaly do kotliny Žabích plies. Pokračujeme stúpaním ponad Veľké Žabie pleso k skalnatej stene. Túto prekonávame s pomocou reťazí a to traverzom doprava až k vodopádu. Tento úsek túry je veľmi nebezpečný a vyžaduje skutočne veľkú opatrnosť a dobrú kondíciu.  Držíme sa skalného chodníka vedúceho k Chate pod Rysmi a odtiaľ do sedla Váha. Od sedla sa držíme v ceste mierne vľavo, neskôr podídeme juhovýchodný a hlavný vrchol. Strmými serpentínami sa dostaneme na cieľový vyhliadkový vrchol Rysov. Pohľad z tohto miesta sa slovami len ťažko dá opísať a je právom považovaný za najkrajší z tých, ktoré nám Tatry dokážu otvoriť.