Sedielko 2372 mnm (Vysoké Tatry)

250-sedielko 2

Turistická trasa

Tatranská Javorina – Pod Muráňom – Sedielko 2372 m – Kotlina pod Sedielkom – Téryho chata – Zamkovského chata, rázcestie – Nad Rainerovou chatou – Hrebienok – Starý Smokovec.

Popis trasy

Východzie miesto je Tatranská Javorina – Javorovou dolinou kráčame asfaltovou cesto po horáreň Pod Muráňom a ďalej za stáleho stúpania po zvážnici, neskôr lesným chodníkom, ktorý s pribúdajúcimi výškovými metrami vchádza do kosodreviny. Z Javorovej doliny sú výhľady v ľavo na Belianske Tatry, Jahňací štít, Kolový štít, v pravo na Zadnú kopu, Širokú. Na konci kosodreviny sa chodník točí vľavo a po pravej strane našu výstupovú trasu lemuje Štít nad Zeleným plesom, Žabí Javorový vrch, Žabí vrch, Predná Javorová veža, Malý Javorový štít, Javorový štít, Ostrý štít, Široká veža z ľavej strany Predný Ľadový hrb, Malá Ľadová veža, Ľadový štít a Malý Ľadový štít. Strmím chodníkom vystúpame na Sedielko 2372 m. Zostupujeme strmým zabezpečeným chodníkom reťazami do Kotliny pod Sedielkom. Bočným hrebeňom Ľadového štítu traverzom neskôr strmo dole schádzame na Téryho chatu. Tu sa môžeme vídatne občerstviť a poslniť sa pred chatou. Od chaty schádzame Malou Studenou dolinou okolo Zamkovského chaty na rázcestie, z ktorého pokračujeme v pravo po Tatranskej magistrále za stáleho klesania Nad Rainerovu chatu a ďalej traverzom na Hrebienok a do Starého Smokovca.

Časový harmonogram

Tatranská Javorina (1005) – modrá 0:35 Pod Muráňom (1080) – zelená 4:00 Sedielko (2376) – zelená 0:35 Kotlina pod Sedielkom (2130) – zelená 0:30 Téryho chata (2015) – zelená 1:15 Zamkovského chata, rázcestie (1460) – červená 0:30 Nad Rainerovou chatou (1305) – červená 0:20 Hrebienok (1275) – zelená 0:40 Starý Smokovec (995).

• Prevýšenie: stúpanie 1521 m, klesanie 1531 m.
  • Spolu: vzdialenosť 22.7 km, čas 8:25 hod.